در حكمت و كلام:
12 - «جامع الافكار»: در الهيّات، نزديك 30 هزار سطر، در سال 1193 از تأليف آن فارغ شده است، و بنابر اين از نخستين تأليفات او نيست (چنانكه صاحب «رياض الجنة» گفته است). در دو صفحه اول و آخر آن نمونه‏اى به خط مؤلّف ديده مى‏شود، كه از نسخه‏اى كه در مالكيّت يكى از نواده‏هاى او (حسن نراقى) است نقل شده است.
و آنچه در صفحه آخر آمده و جلب توجّه براى بيدارى مى‏كند حوادث دلخراش وبا و غير آن در آن ايّام پريشانى است.
13 - «قرّة العيون»: در احكام وجود و ماهيّت، قريب 5 هزار سطر.
14 - «اللّمعات العرشية»: در حكمت اشراق، نزديك 25 هزار سطر.
15 - «اللّمعة»: مختصر اللّمعات، قريب 2 هزار سطر.
16 - «الكلمات الوجيزة»: مختصر اللّمعة، نزديك 800 سطر.
علم‏اخلاق‏اسلامى ج : 2 ص : 12
17 - «انيس الحكماء»: در معقول، از آخرين تأليفات او و ناتمام است. حاوى قسمتى از امور عامّه و طبيعيّات است، قريب 4 هزار سطر.
18 - «انيس الموحّدين»: در اصول دين، به فارسى و قريب 4 هزار سطر.
19 - «شرح الشفا»: در الهيّات نسخه اصلى به خط مؤلّف نزد يكى از نوه‏هاى او (حسن نراقى) موجود است.
20 - «الشّهاب الثّاقب»: در امامت، در ردّ رساله فاضل بخارى، قريب 5 هزار سطر.