بدانکه بنده در اثر اطاعت حق و عبوديت قادر مطلق مثل او گردد به مضمون عبدي اطعني حتي اجعلک مثلي بمثل حديدة محمات [1] و آهني که به واسطهي مجاورت آتش گردد و کارهاي آتش از او ساخته آيد، بنده هم به واسطهي مجاورت و ملازمت عبادت و اطاعت خداوند کارهاي خدائي به اذن خدا از او ناشي شود، چنانچه فرمودهاند: العبودية جوهرة کنهها الربوبية [2] و از اين جهت بنده خدا باب الله و باب الحوائج در دنيا ميشود و در برزخ و آخرت واسطهي فيض و وسيله نجات و شفيع ديگران خواهد شد و کرامات و خوارق عادات از آنها در دنيا و آخرت و از مراقد شريفه آنها ظاهر و نمودار ميشود. من جمله جناب ابوالفضل عليهالسلام نظر به اطاعت و عبادت و انقيادي که از حضرت حق داشته و جهاد و مجاهدهاي که في سبيل الله نمود، آثار قدرت نمائي حق و عبوديت او از حضرت ذوالجلال بکرامات و مطالب فوق العاده از او مکشوف شد و تبرکا و تيمنا بذکر چند حکايت منقوله از کتب معتبره اکتفا ميشود.
|