در کتاب بوئيل نبي که از پيامبران پيرو تورات است، بشارت ظهور حضرت مهدي (عليه السلام) و نزول حضرت عيسي (عليه السلام) و محاکمه اسرائيل در آن روز سرنوشت ساز، چنين آمده است: «آن گاه جميع امّت ها را جمع کرده به وادي «يهوشافاظ» [1] فرود خواهم آورد و در آن جا با ايشان درباره قوم خود و ميراث خويش، اسرائيل [را] محاکمه خواهم نمود، زيرا که ايشان را در ميان امّت ها پراکنده ساخته و زمين مرا تقسيم نموده اند و بر قوم من قرعه انداخته و پسري در عوض فاحشه داده و دختري به شراب فروخته اند تا بنوشند». [2] . و در جاي ديگر از همين کتاب چنين آمده است: «اي همه اُمّتها! بشتابيد و بياييد و از هر طرف جمع شويد اي خداوند شجاعان! خود را به آنجا فرود آور. اُمّتها بر انگيخته شوند. به «وادي يهوشافاظ» بر آيند; زيرا که من در آنجا خواهم نشست تا بر همه اُمّتهايي که به اطراف آن هستند داوري نمايم». [3] . و در همين زمينه در کتاب «عاموس نبي» آمده است که مي گويد: «بنابر اين، اي اسرائيل! به اين طور با تو عمل خواهم نمود، و چون که به اين طور با تو عمل خواهم نمود پس اي اسرائيل! خويشتن را مهيّا ساز تا با خداي خود ملاقات نمايي». [4] . اين فرازها ـ همچنان که ملاحظه مي شود ـ از نزول حضرت عيسي (عليه السلام) و داوري آن حضرت در «يوم الله ظهور» خبر مي دهند. و در همين رابطه، در کتاب «هوشيع نبي» در مورد بازگشت حضرت عيسي (عليه السلام)خطاب به قوم يهود آمده است: «و من براي افرايم [5] مثل شير و براي خاندان يهودا [6] مانند شير ژيان خواهم بود. من خودم خواهم دريد و رفته خواهم ربود و رهاننده نخواهد بود. من روانه شده به مکان خود خواهم برگشت تا ايشان به عصيان خود اعتراف نموده روي مرا بطلبند، در تنگي خود صبح زود مرا خواهند طلبيد». [7] .